Processen geoptimaliseerd, klanttevredenheid omhoog

TWST begeleidt ‘Sprintweek’ afdeling niet planmatig onderhoud van Woonstad Rotterdam
29 mei 2018

Recentelijk heeft TWST woningcorporatie Woonstad Rotterdam begeleid bij het organiseren en uitvoeren van de NPO Sprintweek. Hieronder vind je een artikel dat Rendon – een van de hoofdaannemers van Woonstad Rotterdam NPO (Niet planmatig Onderhoud) – hierover heeft geschreven:

Woonstad is gestart met de Sprintweek

Woonstad is continu op zoek naar het verbeteren van processen ter optimalisatie en het verbeteren van de klanttevredenheid. Woonstad en Rendon zijn een week begeleid door een extern bureau, TWST, gezamenlijk met medewerkers, aannemers / leveranciers en natuurlijk de bewoners. Hierbij is een aantal sessies georganiseerd waarin alle partijen over bepaalde processen in het onderhoud hun mening konden delen, hier kritische vragen over konden stellen om zo te komen tot verbeterideeën.

Uitgangspunt van de niet voor niets genoemde Sprintweek, zijn om de verbeterpunten gelijk aan te pakken en hier direct mee aan de slag te gaan. Dat dit een week vol leuke, leerzame en vooral een week met goede verbeterafspraken is geworden, kunnen wij zeker stellen. TWST heeft Woonstad en ons geholpen om scherp met elkaar de resultaten vast te stellen die we wilden behalen. Wij zijn dan ook blij dat wij hier onze bijdrage aan hebben kunnen en mogen leveren.

Tijdens deze sessies werden de besproken verbeterplannen niet alleen beschreven, vastgelegd en uiteindelijk een overeenkomst getekend, maar werden deze ook op een kunstzinnige wijze vastgelegd. Waarvan getuige door bijgaande foto’s. Dit is een selectie/compilatie van een aantal van deze gemaakte werken. De eerste kleine foto geeft het moment weer dat wij voor een inspectie voor de deur staan van een bewoner, maar dat de bewoner iemand van Woonstad verwacht. De tweede foto laat zien dat Rendon toezegging heeft gekregen om zelf vijf keer op jaarbasis te beslissen of de keuken, badkamer of toilet gerenoveerd mag worden. De laatste foto geeft een discussie weer of een keuken wel of niet hersteld kon/moest worden. Chapeau voor de kunstenaar!

woonstad1-320x235
woonstad2-320x216
Naamloos-320x218

Tekeningen aangeboden door Woonstad Rotterdam aan haar 5 hoofdaannemers.

Op de foto bovenaan dit bericht de overhandiging aan William Begthel, Algemeen directeur Rendon Onderhoudsgroep (tweede van links op de foto).