Werkwijze

Nieuwsgierig naar hoe wij werken

Dit is hoe we voor onze klanten overtuigend en blijvend resultaat realiseren

icon-p4

1  Poten in de klei, niet op de hei

Resultaten en het bijbehorende gedrag verbeter je in de praktijk, niet op de hei. De adviseurs van TWST geloven dat mensen vooral leren door te doen en te ervaren. Dat lukt het beste in de eigen praktijksituatie. We halen mensen daarom niet uit hun werksituatie, maar sluiten er liever zelf bij aan. Samen met de betrokken teams ontwikkelen we daar, in de praktijk een nieuwe manieren van werken. We toetsen continu of dat de juiste resultaten oplevert. Voor de klant, het team en de organisatie.

2  Systemisch kijken, oude gewoontes doorbreken

We ontdekken door mee te doen in het werk, welke gewoontes doorbroken moeten worden om prestaties te verbeteren. Dit doorbreken van bestaande patronen krijgen we voor elkaar door vanuit 4 verschillende perspectieven met jullie aan de slag te gaan: Besturing, Inrichting, Leiderschap Teameffectiviteit.

Het BILT model biedt interventies op zowel de harde kant (Op welke doelstellingen wordt gestuurd? Hoe zijn de processen ingericht en op welke wijze vindt coördinatie en afstemming plaats tussen de activiteiten) als op de zachte kant (hoe wordt de voorbeeldrol ingevuld en hoe werken wij samen?) Vanuit de 4 perspectieven worden met onze hulp kleine verbeteringen gerealiseerd die een groot effect hebben op de manier waarop jullie je prestaties bij jullie klanten realiseren.

icon-p5
icon-p3

3  Kleine verbeteringen, groot effect

We werken allemaal in complexe omgevingen. Ontdekken welke manier van werken daar het beste resultaat oplevert lukt niet met analyse. Verbeteren doe je door uit te proberen wat werkt. Met kleine acties uitproberen wat wel en niet bijdraagt aan het gewenste resultaat. Dit doen we bijvoorbeeld door middel van weekstarts met gebruik van actie-experimenten. Al die kleine succesvolle acties werken aanstekelijk en stimuleren eigenaarschap in de teams waarmee we werken. Zodat sneller resultaten worden bereikt.

4  Tijdelijke versterking, blijvende verbetering

De TWST adviseurs geven tijdelijke versterking om daarmee blijvende verbetering mogelijk te maken. Dat betekent dat we voortdurend kijken hoe we de verbetering blijvend is te maken. Hierbij zijn we steeds bezig om het zelfstandig leer- en verbetervermogen van de organisaties en teams te activeren. Op weg naar betere  prestaties.

icon-p6
icon-p2

5  Vernieuwende aanpakken, aanstekelijk verbeteren

Bij TWST werken nieuwsgierige mensen. We zijn continu op zoek naar nieuwe werkvormen en methodes die onze trajecten versterken en nog aanstekelijker maken. Niet alleen omdat het leuk is, maar vooral omdat we geloven dat deze methodes wezenlijke inzichten opleveren; bijdrage aan het resultaat.
Sneltekenaars, acteurs, kunstenaars, design thinking, organisatieopstellingen en tv-formats. Van alles passeert tijdens onze trajecten de revue. Maar altijd in het belang van het gewenste resultaat.

6  Wij verbinden ons aan jullie resultaten

Een verandering heeft pas zin als deze merkbaar verschil maakt voor je klanten én zichtbaar is in je bedrijfsresultaat. Kortom: merkbaar en overtuigend voor klanten en CFO’s. We brengen de blik van de buitenstaander met de betrokkenheid van een eigenaar.

Omdat we geloven in onze aanpak verbinden we de beloning aan de resultaten van het traject. Door de betaling aan ons resultaatafhankelijk te maken.

icon-p1