Nieuws & Inspiratie
Ontdek hoe het anders kan. Krijg nieuwe inzichten, doe verrassende ontdekkingen en laat je inspireren.
Doe juist niet altijd wat de klant vraagt om klantenbinding te creëren
Ontdek het onderscheidend vermogen van je organisatie. Wie heeft er de mond niet vol van: wees onderscheidend om klanten aan de organisatie te verbinden.
TWST-artikel in blad Accountancynieuws
In Accountancy Nieuws hebben TWST-collega’s Dictus Nicolai en RobertOskam een prikkelend verhaal geschreven over hoe accountantskantoren veel hetzelfde denken en doen. Een heleboel kantoren vinden het zelfs geruststellend dat ze allemaal hetzelfde bezig zijn.
‘De klant zit niet te wachten op nieuwe technologie’
Social Media, Cloud, Big Data. De ICT-wereld op zijn kop zou je denken.
Effectiever in aanspreken en afspreken, scherper op resultaat
De wereld waarin woningcorporaties zich bevinden is al enige tijd verre van eenvoudig. Als de woningen van een woningcorporatie dan ook nog in de armste wijken van Nederland staan en die wijken enorme veranderingen doormaken, is het een uitdaging voor de wijkteams om in de waan van de dag te blijven focussen op klantgerichtheid en resultaat.
De kleine gouden eieren van de advocatuur
Vanaf vandaag staat onderstaande nieuwe TWST-publicatie op www.consultancy.
Klantgericht en met een goede buzz…
Freek Haerkens is managing partner bij Van Iersel Luchtman Advocaten (VIL), een middelgroot advocatenkantoor dat met circa 50 advocaten tal van specialisaties in huis heeft. Evenals vrijwel alle andere advocaten kantoren zien Haerkens en zijn collega’s dat de markt voor advocatuur snel verandert.
Waarom de gewenste cultuuromslag bij ABN Amro en Rabobank uitblijft
“Robuustheid is het vermogen van organisaties om onder veranderende omstandigheden in de kern hetzelfde te blijven. … Robuustheid is een vermogen dat onzichtbaar blijft als je focus er niet op gericht is.
Finext Wake Up! 2014
In studio 1 op Mediapark Hilversum vond afgelopen donderdag (19 juni) het Finext Wake Up! event plaats.
Adviespraktijk als heilige graal?
Accountantskantoren doen allemaal hetzelfde Resultaten onderzoek Succesfactoren op weg naar een adviespraktijk; adviespraktijk als heilige graal? Het volledige onderzoeksrapport en verdere toelichting via Robert Oskam (mobiel 06-85364567) of e-mail Robert@twst.
Mindset van business leaders 2014: business model aanpassen, gebrek aan tijd belangrijkste obstakel
Het Financieele Dagblad publiceerde maandag 28 april een artikel over een jaarlijks onderzoek onder 350 topondernemers en -directeuren, uitgevoerd door Business Leaders en De Baak. De belangrijkste conclusie is dat 82% van hen verwacht ‘het business model van zijn bedrijf te moeten aanpassen om de ambities waar te kunnen maken’.
Accountancy event ‘De weg naar een succesvolle adviespraktijk’
Donderdag 10 april organiseerden wij het accountancy event ‘De weg naar een succesvolle adviespraktijk’. Dit na aanleiding van ons rondje langs de velden, waaraan 15 kantoren uit de top 40 hebben deelgenomen.
Zes tips over praktische invulling van verandermanagement
Ter ere van de afronding van het BV2013 veranderprogramma bij de Erasmus Universiteit Rotterdam is het boek uitgebracht ‘BV2013: de mensen, de projecten, de resultaten’ (maart 2014). Verandermanagement kreeg een prominente plek binnen dit programma.
Boekevent ‘De organisatie draait door’
Donderdag 20 maart 2014 organiseerden wij samen met Managementboek.nl het boekevent ‘De organisatie draait door: TV-formats als tools voor verandering’ in het speelste museum van Nederland (de Speelklok in Utrecht).
Advocaat zoekt klant
Advocatenkantoren worden gedwongen hun businessmodellen kritisch tegen het licht te houden als gevolg van de snel veranderende markt. Veel kantoren stuiten daarbij op problemen zoals een trage en taaie besluitvorming als gevolg van de partnerstructuur en een onderontwikkeld verandervermogen.
Herkent ú de mol?
Hoe voorkomt u dat tegengestelde belangen in uw organisatie leiden tot conflicten en daarmee het bereiken van uw doelen saboteren? Op 23 januari 2014 gaf Simon van der Veer een lezing over dit onderwerp aan ruim 100 managers van Oracle.
Exit uurtje-factuurtje
De tijd dat cliënten de hoge rekeningen van advocaten gelaten accepteerden, is definitief voorbij. Kritische consumenten dwingen de advocatuur om een ander declaratiemodel in te voeren stelt Robert Oskam.
De kracht van improvisatie
Praten over verandering: het is een verleidelijke reflex, maar staat daadwerkelijk ander gedrag vaak in de weg. Aan de hand van het tv-programma De vloer op laat Simon van der Veer zien hoe het ook anders kan.
Lerend Veranderen bij ProRail
Deze week ondertekenden wij de raamovereenkomst om ProRail te gaan ondersteunen in een traject van Lerend Veranderen van de organisatie. Prorail wil meer prestatiegericht worden.
Ga voor ander perspectief
Inspiratie in je inbox
Ontvang elk kwartaal waardevolle inzichten, interessante achtergrondartikelen en direct toepasbare tips.